Sztuczna inteligencja i inne narzędzia w służbie wykładowców

Sztuczna inteligencja i coraz bardziej zaawansowane programy ułatwiają życie nie tylko studentom i uczniom w całej Polsce. Zmieniają też sposób pracy nauczycieli i wykładowców, którzy dzięki nim mogą łatwiej przygotowywać zajęcia i prowadzić je w ciekawszych dla odbiorców sposób. Pomoc w wykorzystaniu potencjału dostępnych rozwiązań zaoferował pracownikom naukowym wrocławski GlobalLogic, organizując po raz pierwszy kurs „IT Insights for Educators”.

Seria darmowych webinarów połączyła wiedzę teoretyczną i praktyczną, by umożliwić uczestnikom zdobycie cennych informacji i praktycznych umiejętności w skondensowanej i szybkiej formie. W ramach prowadzonych przez inżynierów oprogramowania, specjalistów IT i ekspertów różnych dziedzin spotkań online omówione zostały najnowsze trendy technologiczne i tematy, którymi interesują się dzisiaj studenci. Prowadzący sięgnęli również po popularne narzędzia, wykorzystujące na przykład sztuczną inteligencję, by zademonstrować ich możliwości dla sektora edukacyjnego.

Agenda kursu została przygotowana po wcześniejszych konsultacjach z przedstawicielami uczelni wyższych, którzy określili najbardziej istotne tematy oraz wskazali obszary, w których wsparcie partnera technologicznego byłoby niezbędne. – Wyniki naszych badań odegrały kluczową rolę w kształtowaniu treści i struktury webinariów. Chcieliśmy mieć pewność, że program bezpośrednio odnosi się do rzeczywistych i bezpośrednich potrzeb wykładowców – wyjaśnia Ewa Maleszka-Pabian, EMEA L&D Head, University&Pre-hire Programs. – Celem inicjatywy „IT Insights for Educators” jest rozwój zarówno umiejętności technicznych, dotyczących dostępnych technologii czy programów, ale także tych miękkich, przydatnych do efektywnego prowadzenia zajęć. Według tego klucza dobrani zostali prowadzący, którzy są branżowymi profesjonalistami na co dzień korzystającymi z nowinek technologicznych i doskonale znającymi ich atuty. Wszystko po to, by przekazać wiedzę realnie wzbogacającą metody nauczania.

Kurs „IT Insights for Educators”, który objął swoim zasięgiem kilka państw europejskich, przyciągnął stu dwudziestu pracowników oświaty z czterdziestu pięciu placówek z Polski, Chorwacji, Słowacji, Rumunii czy Szwecji. Wszystkich ich łączy pasja do przekazywania wiedzy w ciekawy sposób i chęć bycia na bieżąco najnowszymi osiągnięciami technologicznymi. Poprzez inwestycję w swój rozwój, zamierzają poprawić skuteczność nauczania i prowadzić zajęcia w sposób bardziej angażujący studentów. Ich celem jest również podnoszenie umiejętności, by móc kwalifikować się do grantów badawczych i poszerzać możliwości współpracy.

Inicjatywa jest kolejnym elementem bliskiej współpracy GlobalLogic z uczelniami w całym kraju. Do tej pory firma działająca w obszarze inżynierii cyfrowej i będącej częścią grupy Hitachi, nawiązała relacje z dwudziestoma pięcioma placówkami edukacyjnymi w całym kraju. Zawiązane partnerstwa zaowocowały już m.in. utworzeniem kilku zaawansowanych laboratoriów technologicznych i programów stażowych, jak również pozwoliły organizacji zaangażować się w tworzenie nowoczesnego programu nauczania, dopasowanego do obecnych potrzeb rynku pracy i oczekiwań samych studentów.

fot. www.storymakers.pl

Przeprowadzone w lipcu 2023 roku badanie wśród przedstawicieli sektora edukacji wskazało, że 63% pracowników naukowych tylko słyszało o sztucznej inteligencji i rozumie ją w podstawowym zakresie. Inicjatywy w rodzaju „IT Insights for Education” pozwalają wykładowcom i nauczycielom nadążyć za szybkim postępem technologicznym i lepiej rozumieć kierunek ewolucji nowoczesnych rozwiązań. Tym samym zwiększają znacznie pola kontaktu i współpracy, które łączą ich oraz studentów i przedstawicieli różnych branż.


Materiał partnera